Je nejvyšší čas provést autentizaci a registraci k EET pro 1. vlnu
Od 1.9.2016 je možné požádat o AUTENTIZAČNÍ ÚDAJE o něž musí každý podnikatel, jehož se EET týká od 1.12.2016 (tzv. první vlna - UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ a POHOSTINSTVÍ) požádat. Důrazně doporučujeme nenechávat registraci na poslední chvíli, a to kvůli možné přehlcenosti systému či dlouhým čekacím frontám na úřadech!
Kroky k úspěšné autentizaci jsou tyto:
- O autentizační údaje je možné požádat dvěma způsoby. Prvním z nich je zažádat elektronicky na Daňovém portálu, kdy poté budou podnikateli zaslány do datové schránky. Druhou cestou je osobně požádat na libovolném finančním úřadě, kde je podnikatel obdrží na místě v zapečetěné obálce.
- Podnikatel se pomocí získaných autentizačních údajů následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde je nutné, aby před zahájením evidence vyplnil údaje o všech provozovnách, z nichž plynou evidované tržby. Poté v dané aplikaci získá digitální certifikát.
- Certifikát je nutné nainstalovat do pokladního zařízení, prostřednictvím kterého bude podnikatel evidovat tržby.
- Funkčnost pokladního zařízení s nainstalovaným certifikátem si podnikatelé budou moci otestovat od 1. listopadu 2016.
Přesný návod, jak postupovat při registraci najdete v prezentaci publikované MF ČR: