odklad elektronické evidence tržeb na 1.1.2023

Vláda dnes na návrh Ministerstva financí schválila odklad všech čtyř fází elektronické evidence tržeb na 1. ledna 2023. Podnikatelé, kteří budou chtít své tržby elektronicky evidovat dobrovolně, tak budou moci činit i nadále. Ministerstvo financí k tomuto kroku přistoupilo na základě pečlivého zhodnocení nejaktuálnější zdravotní situace, výhledu ekonomického vývoje a po dnešní konzultaci se všemi podnikatelskými svazy, asociacemi a komorami.

„Hlavním cílem elektronické evidence tržeb vždy bylo narovnání podnikatelského prostředí. V tuto chvíli je však prioritou samotná záchrana podnikání. Zjednodušeně řečeno, pokud vám zatéká do podkroví, nebudete zastřihávat anglický trávník. Až střechu opravíte, můžete se zase pustit do zahrady,“ vysvětluje své rozhodnutí ministryně Alena Schillerová. „Elektronická evidence tržeb je úspěšným projektem a dnešní konzultace s podnikateli nám potvrdila, že má stále jejich silnou podporu, byť s odkladem vzhledem k současné zdravotní situaci plně souhlasí“ dodává ministryně financí.

 

zdroj: ŽUROVEC, Michal, tisková zpráva Ministerstva financí ČR, [16. 10. 2020]

Jak na papírovou evidenci tržeb?

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

 

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Plnění povinnosti evidence tržeb bylo pozastaveno pro všechny fáze EET

Prezident republiky podepsal 26. 3. 2020 zákon č. 137/2020 Sb. Zákon o některých úpravách v oblasti evidence tržeb v souvislosti s vyhlášením nouzového stavu, který pozastavuje povinnost evidence tržeb, a to po dobu stavu nouze a následujících tří měsíců. Zákon byl vyhlášen ve sbírce 27. 3. 2020 a tímto dnem nabývá účinnosti.

Znamená to mj. následující:

-       žádný poplatník bez ohledu na to, do které fáze evidence tržeb spadá, nebude muset evidovat své tržby a tato povinnost nebude vymáhána. Toto se týká jak elektronické evidence tržeb, tak evidence tržeb ve zvláštním režimu

-       v období 3 měsíců ode dne ukončení nouzového stavu nejsou poplatníci povinni plnit evidenční povinnost a povinnost umístit informační oznámení v místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby;

-       poplatníkům, kteří mají zájem evidovat tržby ve zvláštním režimu se doporučuje, aby vyčkali s podáním žádosti o povolení pro evidování tržeb v tomto režimu do ukončení nouzového stavu;

-       autentizační údaje - poplatníkům, kteří nemají možnost podat žádost o autentizační údaje elektronicky nebo z jakéhokoli důvodu této možnosti nevyužijí, se doporučuje, aby odložili osobní návštěvy finančního úřadu a podání žádosti ústně do protokolu na dobu po ukončení nouzového stavu;

-       totéž platí u poplatníků, kteří mají v úmyslu žádat o autentizační údaje z toho důvodu, že své původní údaje zapomněli či ztratili a nemohou se tak přihlásit do webové aplikace Elektronická evidence tržeb (např. pro účely vygenerování nového pokladního certifikátu a jeho výměny za expirovaný certifikát či pro účely oznámení změny údajů o provozovnách).

Blíže viz: https://www.etrzby.cz/cs/novinky_1514


Zpět

close
detail