odklad elektronické evidence tržeb na 1.1.2023

Vláda dnes na návrh Ministerstva financí schválila odklad všech čtyř fází elektronické evidence tržeb na 1. ledna 2023. Podnikatelé, kteří budou chtít své tržby elektronicky evidovat dobrovolně, tak budou moci činit i nadále. Ministerstvo financí k tomuto kroku přistoupilo na základě pečlivého zhodnocení nejaktuálnější zdravotní situace, výhledu ekonomického vývoje a po dnešní konzultaci se všemi podnikatelskými svazy, asociacemi a komorami.

„Hlavním cílem elektronické evidence tržeb vždy bylo narovnání podnikatelského prostředí. V tuto chvíli je však prioritou samotná záchrana podnikání. Zjednodušeně řečeno, pokud vám zatéká do podkroví, nebudete zastřihávat anglický trávník. Až střechu opravíte, můžete se zase pustit do zahrady,“ vysvětluje své rozhodnutí ministryně Alena Schillerová. „Elektronická evidence tržeb je úspěšným projektem a dnešní konzultace s podnikateli nám potvrdila, že má stále jejich silnou podporu, byť s odkladem vzhledem k současné zdravotní situaci plně souhlasí“ dodává ministryně financí.

 

zdroj: ŽUROVEC, Michal, tisková zpráva Ministerstva financí ČR, [16. 10. 2020]

Jak na papírovou evidenci tržeb?

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

 

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Termín výměny SSL certifikátu je prodloužen do 10. 9. 2018

Finanční správa připomíná, že na příjmové straně systému EET dojde k výměně SSL certifikátu, kterým je zabezpečeno spojení mezi pokladním zařízením a příjmovou stranou EET. Důvodem výměny je ukončení činnosti certifikační autority GeoTrust (resp. všech certifikačních autorit firmy Symantec) a převod aktivit pod certifikační autoritu DigiCert.

POZOR: Změna se netýká certifikátů pro evidenci tržeb, které se generují při registraci poplatníka k EET (vydané CA EET prostřednictvím webové aplikace Elektronická evidence tržeb na Daňovém portálu) sloužících k autentizaci datových zpráv.

Funkčnost SSL certifikátů autority GeoTrust (od Symantec) nemůže být plně garantována po 13. 9. 2018 (termín určený dohodou společností Google a Symantec, kdy klientské programy mohou přestat původní certifikáty společnosti GeoTrust uznávat).

Termín, kdy Finanční správa přistoupí k výměně stávajícího SSL certifikátu za nový, je posunut na 10. 9. 2018. Výměna proběhne v ranních hodinách.

Pro zajištění správné funkčnosti spojení s příjmovou stranou EET musí být v pokladních zařízeních podporován nový kořenový certifikát DigiCert Global Root G2 jako důvěryhodný. Pokud uvedený kořenový certifikát nebude podporován jako důvěryhodný, nemusí se pokladnímu zařízení poplatníka po 10. 9. 2018 podařit navázat zabezpečené HTTPS spojení s příjmovou stranou systému EET.

Výrobcům a dodavatelům pokladních zařízení a software FS doporučuje, aby zkontrolovali funkcionalitu svých systémů a ujistili se tímto, že přechod na nový SSL certifikát bude pro jejich zákazníky bezproblémový. Podrobnosti k výměně certifikátu jsou zveřejněny na webu www.etrzby.cz na stránce Oznámení pro vývojáře (Technické podrobnosti a informace jsou uvedeny v sekci pro vývojáře).

Poplatníkům, kteří mají pochybnosti, zda jejich pokladní zařízení uznává certifikační autoritu Digicert a je připraveno na změnu, FS doporučuje, aby se ujistili u svého dodavatele.

Termín výměny byl původně plánován na 7. 8. 2018. Na základě žádostí dodavatelů pokladních zařízení došlo ke změně termínu tak, aby byl dán větší časový prostor na kontrolu a případné úpravy konfigurace, popř. aktualizaci pokladních zařízení.

Převzato z webu Finanční správy www.etrzby.cz

http://www.etrzby.cz/cs/novinky_Termin-vymeny-SSL-certifikatu-je-prodlouzen

Zpět

close
detail