Přichází čas provést autentizaci a registraci k EET pro 3. a 4. fázi EET začínající 1. 5. 2020
Již nyní je možné požádat o AUTENTIZAČNÍ ÚDAJE, které potřebuje každý podnikatel k registraci do EET, jehož se elektronická evidence týká od 1. 5. 2020. Je lépe nenechávat registraci na poslední chvíli, aby se podnikatelé vyhnuli případným čekacím frontám na finančních úřadech a mohli si v klidu zprovoznit a vyzkoušet zařízení k evidování tržeb. Autentizace se netýká těch, kteří mohou požádat o povolení tzv. papírové evidence tržeb.
Kroky k úspěšné autentizaci jsou následující:
- O autentizační údaje je možné požádat dvěma způsoby. Prvním z nich je zažádat elektronicky na Daňovém portálu a poté budou podnikateli zaslány do datové schránky. Druhou možností je osobně požádat na libovolném finančním úřadě, kde podnikatel obdrží údaje na místě v zapečetěné obálce.
- Podnikatel se pomocí získaných autentizačních údajů následně přihlásí do webové aplikace Elektronická evidence tržeb. Zde je nutné, aby před zahájením evidence vyplnil údaje o všech provozovnách, z nichž plynou evidované tržby. Poté v dané aplikaci získá digitální certifikát.
- Certifikát je nutné nainstalovat do pokladního zařízení, prostřednictvím kterého bude podnikatel evidovat tržby.
- Následně si podnikatelé mohou otestovat funkčnost pokladního zařízení s nainstalovaným certifikátem.
Podrobné informace, jak postupovat při registraci do webové aplikace „Elektronická evidence tržeb“ a správě provozoven najdete v přiloženém dokumentu Finanční správy a dále na https://www.etrzby.cz/cs/pred-zahajenim-evidence-trzeb