odklad elektronické evidence tržeb na 1.1.2023

Vláda dnes na návrh Ministerstva financí schválila odklad všech čtyř fází elektronické evidence tržeb na 1. ledna 2023. Podnikatelé, kteří budou chtít své tržby elektronicky evidovat dobrovolně, tak budou moci činit i nadále. Ministerstvo financí k tomuto kroku přistoupilo na základě pečlivého zhodnocení nejaktuálnější zdravotní situace, výhledu ekonomického vývoje a po dnešní konzultaci se všemi podnikatelskými svazy, asociacemi a komorami.

„Hlavním cílem elektronické evidence tržeb vždy bylo narovnání podnikatelského prostředí. V tuto chvíli je však prioritou samotná záchrana podnikání. Zjednodušeně řečeno, pokud vám zatéká do podkroví, nebudete zastřihávat anglický trávník. Až střechu opravíte, můžete se zase pustit do zahrady,“ vysvětluje své rozhodnutí ministryně Alena Schillerová. „Elektronická evidence tržeb je úspěšným projektem a dnešní konzultace s podnikateli nám potvrdila, že má stále jejich silnou podporu, byť s odkladem vzhledem k současné zdravotní situaci plně souhlasí“ dodává ministryně financí.

 

zdroj: ŽUROVEC, Michal, tisková zpráva Ministerstva financí ČR, [16. 10. 2020]

Jak na papírovou evidenci tržeb?

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

 

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Vodafone spouští ostrý provoz aplikace ePokladna

Společnost Vodafone uvedla do ostrého provozu svou aplikaci ePokladna, která všem podnikatelům, tedy i drobným živnostníkům, umožní evidovat data všech provedených transakcí. Jednoduché a levné řešení zefektivní podnikání a zároveň usnadní případný přechod na systém elektronické evidence tržeb, který bude v České republice spuštěn v roce 2016.

Každý živnostník si může pořídit kompaktní řešení ePokladna, díky němuž nejen dostojí případné zákonné povinnosti, ale především si usnadní vlastní podnikání. „Nabízíme podobné řešení jako vůbec první mezi mobilními operátory. Díky aplikaci ePokladna získají podnikatelé přehled o všech svých transakcích, což jim umožní zefektivnit vlastní podnikání. Ti, jichž se bude týkat chystaný zákon, se tak navíc už nyní mohou na tuto změnu připravit,“ říká k novince Jiří Báča, viceprezident Vodafonu.

Vodafone ePokladna je jednoduchá aplikace, kterou si podnikatel stáhne z App Storu či Google Play na svůj mobilní telefon či tablet s operačním systémem Android verze 4.3 a vyšší nebo iOS verze 7.0 a vyšší. Pro aktivaci nainstalované aplikace je nutné zakoupení licence, jež bude zpoplatněna na měsíční bázi.

Vodafone nabídne aplikaci v balíčcích, lišit se budou měsíčním poplatkem a funkcemi. Verzi Standard (za 300 Kč) využijí podnikatelé pro neomezené množství produktů a varianta Komplet (za 420 Kč), vhodná například pro restaurace, nabídne i celou řadu pokročilých funkcí včetně možnosti sledovat skladovou zásobu v reálném čase.

Vodafone poskytne ke všem balíčkům také mobilní kapesní tiskárnu na účtenky, kterou lze připojit pomocí bluetooth. Její cena bude 5 377 Kč s DPH, samotný provoz tiskárny je velmi nenákladný.

Aplikace bude evidovat data všech transakcí již od začátku používání a je schopna fungovat i v offline režimu. „Kromě standardní hotovosti je aplikace uzpůsobena také k přijímání stravenek. A pokud se obchodník rozhodne, že chce akceptovat i platební karty, má možnost si k mobilnímu telefonu či tabletu s nainstalovanou aplikací připojit také mobilní platební terminál mPOS,“ doplňuje Báča. Jednoduché a bezpečné řešení si může živnostník vyzkoušet a v průběhu zkušební doby vrátit.

Jakmile vstoupí v platnost zákon o EET, bude nutné do aplikace vložit speciální číselný kód vytvořený Ministerstvem financí. Od té chvíle budou data o tržbách odesílána Finanční správě. Uživatele ePokladny bude o tomto kroku Vodafone včas informovat. Pro odesílání informací na portál Ministerstva financí bude potřeba mít zařízení připojené k internetu. Pro odbavení transakcí ve většině případů postačí základní datový tarif.

 

Zpět

close
detail