odklad elektronické evidence tržeb na 1.1.2023

Vláda dnes na návrh Ministerstva financí schválila odklad všech čtyř fází elektronické evidence tržeb na 1. ledna 2023. Podnikatelé, kteří budou chtít své tržby elektronicky evidovat dobrovolně, tak budou moci činit i nadále. Ministerstvo financí k tomuto kroku přistoupilo na základě pečlivého zhodnocení nejaktuálnější zdravotní situace, výhledu ekonomického vývoje a po dnešní konzultaci se všemi podnikatelskými svazy, asociacemi a komorami.

„Hlavním cílem elektronické evidence tržeb vždy bylo narovnání podnikatelského prostředí. V tuto chvíli je však prioritou samotná záchrana podnikání. Zjednodušeně řečeno, pokud vám zatéká do podkroví, nebudete zastřihávat anglický trávník. Až střechu opravíte, můžete se zase pustit do zahrady,“ vysvětluje své rozhodnutí ministryně Alena Schillerová. „Elektronická evidence tržeb je úspěšným projektem a dnešní konzultace s podnikateli nám potvrdila, že má stále jejich silnou podporu, byť s odkladem vzhledem k současné zdravotní situaci plně souhlasí“ dodává ministryně financí.

 

zdroj: ŽUROVEC, Michal, tisková zpráva Ministerstva financí ČR, [16. 10. 2020]

Jak na papírovou evidenci tržeb?

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

 

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Senát schválil evidenci tržeb

Praha, 17.3.2016. Vzhledem k včerejšímu schválení zákona o evidenci tržeb Senátem ČR se předpokládá jeho vyhlášení ve Sbírce zákonů do konce měsíce března. Toto v praxi znamená, že datum spuštění evidence tržeb od 1.11.2016 je reálné.

Schválení zákona umožňující evidenci tržeb (ET) druhou komorou našeho Parlamentu prakticky rozptýlilo pochybnosti o skutečném zavedení evidence. Její účinnost nastane 1. listopadu 2016, a tím povinnost podnikatelů evidovat každou platbu on-line. Protože se podařilo vyjednat postupný režim zavádění evidence tržeb, nejprve se dotkne oblasti UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ a POHOSTINSTVÍ (od 1.11.2016). O tři měsíce později (od 1.2.2017) se připojí segment MALOOBCHODU a VELKOOBCHODU, a po přibližně dalším roce se mají zapojit ostatní činnosti.

Mnoho podnikatelů již zahájilo intenzivní přípravy, přestože proces brzdí zatím nejasné technické zadání ze strany státní správy. Velmi však oceňují dynamický nezávislý INFORMAČNÍ PORTÁL www.eltrzby.cz zřízený AMSP ČR, který nejen poskytuje nejaktuálnější zprávy, ale zájemcům posílá i veškeré aktuality přímo do jejich mailové schránky. Je též největší poradnou k ET, přičemž veškeré dotazy zodpovídáme zdarma do 48 hodin.

V současné době též finišují přípravy CYKLUS ŽIVÝCH SEMINÁŘŮ (Road Show) ve všech bývalých krajských městech, který startuje v květnu tohoto roku. Na nich se budou věcně řešit konkrétní praktické informace k procesu zavedení ET do provozu, jakož se budeme věnovat i nejběžnějším problémům. Jádro pak bude spočívat ve vysvětlení a představení možností technických řešení pro jednotlivé typy provozů, včetně ukázky přístrojů a technického poradenství.

Po mnoha jednáních s Ministerstvem finance se podařilo prosadit SLEVU 5.000,- Kč jako příspěvek pro fyzické osoby na zavedení systému. Místopředsedkyně AMSP ČR k tomu dodává: “Za bonus pro české podnikatele považuji, že zatímco prakticky všude v Evropě se bez pardonu zavádí elektronické pokladny většího rozsahu, u nás máme možnost si vybrat. Není tedy nezbytné si pořizovat drahé vybavení, ale podle typu provozu postačí i poměrně jednoduché zařízení”.

O termínech zmíněné informační ROAD SHOW budeme informovat na webu www.eltrzby.cz, přičemž odběratelé novinek tuto informaci dostanou do svých mailových schránek automaticky.

Zpět

close
detail