odklad elektronické evidence tržeb na 1.1.2023

Vláda dnes na návrh Ministerstva financí schválila odklad všech čtyř fází elektronické evidence tržeb na 1. ledna 2023. Podnikatelé, kteří budou chtít své tržby elektronicky evidovat dobrovolně, tak budou moci činit i nadále. Ministerstvo financí k tomuto kroku přistoupilo na základě pečlivého zhodnocení nejaktuálnější zdravotní situace, výhledu ekonomického vývoje a po dnešní konzultaci se všemi podnikatelskými svazy, asociacemi a komorami.

„Hlavním cílem elektronické evidence tržeb vždy bylo narovnání podnikatelského prostředí. V tuto chvíli je však prioritou samotná záchrana podnikání. Zjednodušeně řečeno, pokud vám zatéká do podkroví, nebudete zastřihávat anglický trávník. Až střechu opravíte, můžete se zase pustit do zahrady,“ vysvětluje své rozhodnutí ministryně Alena Schillerová. „Elektronická evidence tržeb je úspěšným projektem a dnešní konzultace s podnikateli nám potvrdila, že má stále jejich silnou podporu, byť s odkladem vzhledem k současné zdravotní situaci plně souhlasí“ dodává ministryně financí.

 

zdroj: ŽUROVEC, Michal, tisková zpráva Ministerstva financí ČR, [16. 10. 2020]

Jak na papírovou evidenci tržeb?

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

Využití tzv. papírové evidence tržeb (v zákoně „zvláštní režim“) zavedla novela zákona o evidenci tržeb, účinná od 1. 5. 2020.

AMSP ČR se podařilo prosadit požadavek, aby vládou původně navržená hranice 200 000 Kč pro povolení zvláštního režimu byla zvýšena na 600 000 Kč příjmů v hotovosti za poslední 4 bezprostředně předcházející kalendářní čtvrtletí. Nejmenší živnostníci si tak nebudou muset pořizovat zařízení k evidování tržeb, připojení k internetu a tiskárnu účtenek. Je pouze na jejich uvážení (při splnění dalších podmínek uvedených níže), zda budou evidovat elektronicky nebo papírovými účtenkami.

Jak postupovat při žádosti o povolení evidovat tržby ve zvláštním režimu naleznete ZDE.

Autentizace pro 3. a 4. fázi EET

EET odložena do 31. 12. 2020

Prezident republiky 28. 5. 2020 podepsal odložení EET pro všechny vlny do konce roku 2020. Jak subjekty, které spadaly do prvních dvou vln, tedy velkoobchod, maloobchod, stravování a ubytování, tak subjekty, které měly původně začít evidovat 1. května 2020, tj. řemeslníci , kadeřníci a zbývající obory, začnou evidovat své tržby až 1. ledna 2021.

AMSP ČR připravuje na konec roku 2020 informační akce v regionech pro cílové skupiny podnikatelů pro 3. a 4. vlnu.

 

Pro všechny, koho se týká elektronická evidence tržeb OD 1.5.2020, platí povinnost AUTENTIZACE (tj. získání přístupu umožňujícího registraci k EET). Ta je možná již nyní a není vhodné ji nechávat na poslední chvíli. Kroky k úspěšné autentizaci naleznete ZDE.

Aktuality

Evidence tržeb od prosince 2016

Elektronická evidence tržeb (EET) spočívá v tom, že je prakticky on-line evidována každá platba, a zákazník obdrží od obchodníka účtenku s unikátním kódem finanční správy. Protože se podařilo vyjednat postupný režim zavádění evidence tržeb, nejprve se dotkne oblasti UBYTOVÁNÍ, STRAVOVÁNÍ a POHOSTINSTVÍ (od 1.12.2016). O tři měsíce později (od 1.3.2017) se připojí segment MALOOBCHODU a VELKOOBCHODU, a po přibližně dalším roce se mají zapojit ostatní činnosti.

Na tomto INFORMAČNÍM PORTÁLE www.eltrzby.cz si lze podle zařazení do kategorie NACE ověřit, zda a od kdy se Vás evidence tržeb skutečně týká. Tento web též poskytuje veškeré aktuální zprávy k EET, a zájemcům posílá tyto aktuality přímo do jejich mailové schránky, pokud si to přejí (a zaregistrují se bezplatně k odběru. Ten lze stejně jednoduše případně i zrušit). Portál je též největší poradnou k EET, přičemž veškeré dotazy zodpovídáme zdarma do 48 hodin.

Odstartovali jsme též CYKLUS ŽIVÝCH SEMINÁŘŮ
(Road Show) ve všech bývalých krajských městech. Jak se registrovat? Jaké technické řešení zvolit? Na co si dát pozor? Jaký je pořizovací a jaký průběžný náklad? Kdo nám pomůže? Nejčastější dotazy, obavy, mýty, nejasnosti a vychytávky. To vše a celou řadu dalších informací dostanete na těchto regionálních setkáních k EET. Účast na seminářích je po předchozí registraci ZDARMA. Více informací zde.

Zpět

close
detail